Forum

Karta graficzna PCI-E do ok 500zł...

[+] Twoje konto

Subskrybuj kanał najnowszych wypowiedzi w tym temacie

Wątek Forum > Porady > Sprzęt > Karta graficzna PCI-E do ok 500zł...

czyli tmz dyskusje o sprzecie
Idź do strony:12Następna »
Ocena: (Ocen: 0)
Wypowiedzi 1 - 25 z 49
 Zarejestrowany, zwieszony tmz Kopiuj nick (89.151.30.*) |  
Wypowiedź dodana: 17 lutego 2009, 19:03:31 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:09:24 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

Krótka piłka - karta graficzna PCI-E do ok 500zł.
8800GTS czy 9600GT (obie z 512MB DDR3) ?
Zaznaczam, że ani akrta ani procek nie będą kręcone. Chcę dobrej wydajności w nowych grach (30FPS dla mnie w natywnej 1280x1024 zupełnie wystarczy).
Chciałem złozyć kompa... tzn w sumie to czekałem aż mi fundusz podrośnie...
Ale jak aptrze teraz to mnie &^@%!(#@ trafia.. Żeby E8500 kosztował 1000zł to kogoś ostro po(*&^@kręciło w głowie...
W listopadzie miałem możliwosc zakupu w sklepie za ok 570-620zł :-/

 Gość REKLAMA Kopiuj nick (*->*)
Wypowiedź dodana: 17 lutego 2009, 19:03:32

AvatarModerator _domestos_ Mężczyzna Kopiuj nick (77.253.142.*) |  
Wypowiedź dodana: 17 lutego 2009, 20:53:55 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:09:52 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

W listopadzie dolar byl tani. Ech... a aj awtedy psioczylem, ze 2.70 to drogo...

Ale na to jest rada - szukac czegos dla siebei w moim watku sprzedazowym ;-)


SYGNATURA ZOSTAŁA USUNIĘTA PRZEZ MODERATORA

 Zarejestrowany Soul Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.7.*) |  
Wypowiedź dodana: 18 lutego 2009, 16:14:57 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:09:59 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

V, w czym problem? Poszukaj testów w google. Jesli dobrze pamiętam, to 8800GTS jest dużo lepszy. Jednak ze względu na jakość obrazu (oraz szybkość wg. pierwszego z brzegu testu, na jaki trafiłem) polecałbym Radeon HD 4830. Ponadto Radeon, dzięki VIVO, potrafi przechwycić obraz video z dowolnego źródła. Ja np. przegrałem wszystkie filmy rodzinne ze starych kaset dzięki temu.


Duszołap

 Zarejestrowany, zwieszony tmz Kopiuj nick (89.151.30.*) |  
Wypowiedź dodana: 18 lutego 2009, 22:10:52 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:10:05 po raz 3-ci przez: _domestos_
« Opcje

Soul - szukam karty pod płyte z chipsetem Nvidii.
Nie chcę radeona ze względu na to, że w większości gier sa błędy (pomijam już Radeono-niekompatibilne GTAIV)ze sterami i hgw czym jeszcze.
9600GTS jest chyba nowsza od 8800 nie znam się na benchmarkach i nie szukam ich... Wole zapytać kogoś kto się zna i wie na co zwrócić uwagę.
Mój komp teoretycznie zastępuje mi tv a i to pewnie do czasu więc żadne bajery i szmery mi nie są potrzbne a zgrywanie czegokolwiek innego jak mp3 na kompa to coś czego nie robiłem od 7 lat.

Poza tym znów wnerwia mnie fakt tego "kryzysu" który imho jest jakąs pieprzoną manipulacja (pytanie czyją ?) zważywszy, że gospodarka w polsce jest jaka jest to kurs złotego w porównaniu do niej jest conajmniej po^&@...srany.
Zeby E8500 kosztował 1000zł...
W obecnej fazie rozwoju rynku IT to w porówaniu do nowych procków E8500 dzieli rpzepasć mniej więcej 100 letnia a cena jakby to była nowość na rynku. ;/

Przecież za tą samą cene mozna już Quada od Intela kupić...
Bodajże takiego Q9300 z zegarem 2.5MHz który ma może i niewiele ale większą wydajność niż E8500 a kosztuje w granicy 850zł :-/
Za nieco ponad 1000zł mozna kupić C2D E8600 z zegarem 3.33 ALbo Quada i7 920
Więc ja się ponownie pytam skąd cholera taka cena tego durnego E8500 ;|
Przypominam, że kosztował nie tak dawno ok 500zł :-/
I wg benchów wydajność takiego E8500 to 70 (nie wiem ? procent ? punktów ?) a droższego w tym momencie o ok 150zł i7 920 to 80 (tego czegoś co decyduje o wydajnosci) ;|
Tylko, że na chwilę obecną nie posiadam 2xxxzł zeby pozwolic sobie na porcesor za ~ 1000-1200zł + reszta części...

 Zarejestrowany Soul Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.7.*) |  
Wypowiedź dodana: 18 lutego 2009, 23:09:31 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:10:10 po raz 2-gi przez: _domestos_
« Opcje

Fakt, jesli juz kupowac, to najlepiej natychmiast. Czterordzeniowy proc przydaje się przy transkodowaniu wideo i do niczego wiecej. Chyba, że cały dzień pakujesz pliki. W kazdym razie duzy zysk wydajnosci jest tylko w specyficznych zastosowaniach.

Teraz głowy za to nie dam, ale GF z serii 9 były tylko podrasowaną serią 8. Tu raczej chodziło o lepszy stosunek wydajności do ceny (dla producenta) i zwiększenie zamieszania z nazwami, aby myliły przeciętnego użytkownika.

Czego nie rozumiesz w benchmarkach? Wlasciwie zawsze podawana jest średnia ilość klatek/s w grze w czasie testu (te liczby po srodku to minimum, do jakiego spadało)


Duszołap

 Zarejestrowany, zwieszony tmz Kopiuj nick (89.151.30.*) |  
Wypowiedź dodana: 18 lutego 2009, 23:37:40 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:10:17 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

Czyli we wszystkich tych przypadkach 880GTS bije 9600 na łeb...
Dzięki wielkie...
Ja jak znajde jakieś benchmarki to jest to szczerze powiedziawszy szaramagiapoczawszy od wykresów konczac na jakis smarkach itd...

I teraz ten procesor... TO jest dla mnie w obecnej chwili chyba najwieksze wyzwanie i niewiadoma - czekać aż kursy sie polepszą i wybrać coś w rozsądnej cenie, czy ulec panice i wypakować ~ 1000zł na procek który jest wart 2krotnie mniej...

 Zarejestrowany Soul Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.7.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 00:14:11 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:10:23 po raz 2-gi przez: _domestos_
« Opcje

Ale po co E8500? Przy obecnych cenach z komputronika brałbym E7400. Potem cena rośnie dużo szybciej niż wydajność. Cena wieksza o 30%, wydajność w grach pewnie o 3%.

Procesor nie ma wiele wspólnego z grami, jeśli porównać to z kartą graficzną.


Duszołap

 Zarejestrowany AlvinR Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.163.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 00:56:22 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:10:29 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

Komputronik?
Unikajcie ich jak dzumy, cholery, tyfusu czy innej zarazy!

Jak tylko coś się zepsuje szukają wszelkich możliwych sposobów żeby się wykręcić od zobowiazań zaś ich karty gwarancyjne są naszpikowane zabronionymi klauzulami umownymi - właśnie im tłumaczę przed sądem, że 28 dni roboczyćh to jest 28 a nie 45 i że mają mi oddać za MOBO kasę z odsetkami.

 Zarejestrowany, zwieszony tmz Kopiuj nick (89.151.30.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 01:15:10 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:10:34 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje



Jesli wierzyć temu co tu widać to ta różnica wydajności jednak jest dosyć spora...

Co prawda tutaj jest E8600 ale niewiele się różni od E8500
http://benchit.pl/procesory/Intel/Core+2+Duo/E8600
http://benchit.pl/procesory/Intel/Core+2+Duo/E8500

[/comment]

 Zarejestrowany Sbstn-S Mężczyzna Kopiuj nick (87.206.252.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 14:21:20 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:10:47 po raz 3-ci przez: _domestos_
« Opcje

@tmz
Przejrzyj na Tom's Hardware
Best Graphics Cards For The Money: Feb. '09 : January Review/February Updates
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-radeon,2151.html

O jakich błędach z Radeonami mówisz? Proponuję przeczytać dokładnie http://www.techfanatyk.net/problematyczny-problem-z-problemem/


dewizę mieć: w straconej trzeba walczyć sprawie
marzeniem żyć, tak przecież najciekawiej
potężnym strach dać, maluczkim dawać pokrzepienie
wciąż naprzód iść i nie mieć czasu na zmęczenie
wyszczerbić miecz, lecz czyste mieć sumienie

 Zarejestrowany AlvinR Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.157.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 14:49:59 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:10:53 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

Do powyższych uwag należy dodać jeszcze jedną, a mianowicie, że juz od dłuższego czasu walka konkurencyjna pomiędzy firmami rozgrywa się na płaszczyźnie tzw. "propagandy - reklamy szeptanej".

Psychologowie reklamy już dawno wykazali, że reklama szeptana jest bardziej skuteczna od reklamy formalnej.
Tym bardziej, że zasady etyki reklamy zabraniają oczerniania produktów konkurencji i wszystkie firmy z dużym wyczuleniem monitorują działania reklamowe konkurencji natychmiast ostro reagując na wszelkie przejawy czarnego PR w oficjalnych reklamach.

Co innego natomiast w tzw szeptance.

Tu można konkurencji bezkarnie zarzucać wszelkie możliwe grzechy i grzeszki bo przecież kto niby udowodni, że opinia użytkownika XYZ zdegustowanego i bezkrytycznie opluwającego produkt firmy ABC nie jest de facto opinią usera tylko produktem komórki czarnego PR firmy OPQ?


Przykład z branży nieco odmiennej od komputerów czyli z działki moto:
Gdy w końcówce lat 90 na polski rynek weszło Daewoo z produkowanym w FSO Lanosem, oferowanym po bardzo konkurencyjnej cenie natychmiast [jeszcze przed pojawieniem się Lanosów w sieci detalicznej :-D ] pojawiły się fake opinie o nim jaki to jest chłamowato wykonany, jaki paliwożerny, ogólnie - shit i shaise a nie samochód.
A skąd się brały te "opinie"?
Kto za nimi stał?
Formalnie, do dziś nie wiadomo, ale... w tym samym mniej więcej czasie FIAT wprowadzał na rynek swoje modele BRAVO - BRAVA...

I o ile tym superawaryjnym Lanosem jeździłem 8 lat ponosząc straszne koszty wymiany filtrów, piór wycieraczek, płynów eksploatacyjnych oraz klocków hamulcowych to Fiaty BRAVA, których mieliśmy w firmie 20 WSZYSTKIE, co do jednego, już w pierwszym roku eksploatacji musiały iść do serwisu z uwagi na wyginające się panele nadwozia wykonane ze zbyt cienkiej blachy...

Acha...

Po zejściu Daewoo z rynku, FIAT [inni producenci zresztą również ale FIAT najmocniej] podniósł ceny swoich samochodó o skromne 30 %....

Jak już mówiłem - nikt nikogo za rękę nie złapał ale... kto potrafi myśleć wnioski sam wyciągnie.

Podobnie jest z szeptanką w branży IT.

Pamiętacie czasy, gdy Athlony dokopywały Intelowi gdzie i ile się dało?
BYły: tańsze, bardziej wydajne, lepiej się kręciły.... i co?
I propaganda szeptana nadal powtarzała, że "ONLY INTEL!" nie podając niestety żadnych merytorycznych za nim argumentów :-D

 Zarejestrowany, zwieszony tmz Kopiuj nick (89.151.30.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 15:35:34 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:10:59 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

@ Sbstn-S - Nie chodzi mi głownie o grzanie się a o tekstury. Ca jest wynikiem hmm nie wiem czego... Miałem swego czasu ( coprawda dawno) Nvidie - zniechęciłem sie cholernie... Przesiadłem się na radeony.. i po przygodach z ostatnim bodajże 9550 nie mam do nich cierpliwości... Do tego (fakt, że nie powinno się rozpatrywac jakosci karty w oparciu o taki crap jakim jest GTA IV) na radeonach w seri z HD na końcu odpalenie GTA IV to jest droga przez mękę... Ta gra ogólnie jest jednym wielkim nieporozumieniem ale to co się dzieje z nia na ATI to pomsta do nieba... Pamiętam sytuacje ze sterami których sam doświadczalem na radeonie... Wersje finalne o wiele gorzej pracowały niż pre-alfa, nowsze stery było często gorsze/mniej wydajne niż te starsze o 2 cyfry w dół. Freezy, niemożność dopasowania rozdziałki, czasem dosłownie wywalało krzaki czy pasy na środku ekranu podczas grania (uwierz że to nie wina obudowy bo ta zajmuje mi dobre 2/3 miejsca pod biurkiem a w niej są 2 dodatkowe coolery na bocznej ściance a chłodzenie na radku było zmieniane 2 krotnie [sam radek nie był nawet kręcony]).
Ogólnie mnie to zniechęca przed zakupem ATI.
I jeszcze te wqrwiający ATI CATALYST CONTROL CENTER czy jak to się nazywalo...
Nie wiem jak teraz ale keidyś dostawałem przy nich totalnego szału..
Już nie wspomne o tym, że wywalając to z autostartu itd możnabyło zapomnieć o stosowaniu polskich znaków diakrytycznych podczas pisania (co mozna zauwazyć w moich postach gdyż z przyzwyczajenia nie wciskam kombinacji alt + dana literaz racji tego, ze zaraz coś się wywolywalo ze sterow ATI i nie szlo za cholere wylączyc... ;/ )
Zgodze się z tym, że większość problemów jest przesadzona ale też nie ma co idealizować...
Długo się wystrzegałem kart od Nvidiii siedziałem na radeonach...
Teraz zaś nie mogę sie przkeonać do Radeonów a Nvidia mnie pozytywnie zaskakuje.

@ Alvin - ogólnie masz racje...

Jesli chodzi zaś o Intel`a -ja odkąd pamiętam ciągne na AMD - dzisiaj jestem w miejscu gdzie mam Athlona 3000+ 64 w swoim PC i Athlona X2 w lapku - szczerze ? Nie ma żadnych rewelacji a laptop braciaka z takim samym konfigiem i porównywalnym c2d ciągnie w grach o wiele lepiej aniżeli na AMD.
Teoretycznie niewiele w grach zależy od procesora...
Ja chyba jednak zauważam zupelnie co innego...
Zmiana procka w moim przypadku z (już anwet nie pamiętam jakiego) AMD na AMD 3000+ 64 dała na prawdę wielę a była to sama zmiana proca...
Dodatkowo podczas obróbki fotografii mam wrazenie, że AMD na 2 rdzeniach nie domaga w PS`ie czy Lightroomie a co dopiero na moim jednordzeniowcu...

Kiedy obrabiam foty to musze w tym samym czasie mieć na uwadze, że nie wolno mi włączyć żadnego odtwarzacza, nieobciążać a najlepiej nie uruchamiać przeglądarki a rozmawiać z kimś na takim gg tym bardziej. Bo zużycie CPU momentalnie leci w góre i po za resetem nic nie zostaje.. Chyba że uda się jeszcze zmusic system do wywołania Managera i killnąc kilka procesów...
U znajomego na C2D obrabiałem foty (konfig podobny do mojego z ta różnicą, że on ma 2GB ramu DDR2 ja zaś 1,5 Ramu DDR) i nie było mowy o tym by po 5-6 operacjach w Photoshopie na 4MB RAW`ie cokolwiek zaczynało się zwieszac czy mulić a przy tym spokojnie możnabyło włączyć jakiegoś playera czy zapuścić tv z winfasta...
Ja na AMD zarówno na PC jak i na lapku mogęo tym zapomnieć...

Tak więc IMHO Intel > AMD - Obecnie mając do wyboru tańsze procesory 2 rdzeniowe AMD - nie zaryzykuję i pierwszy raz w życiu wezmę Intel`a.

 Zarejestrowany AlvinR Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.157.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 15:39:41 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:11:07 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

Obecnie wydajnościowo Intel > AMD
To się zgadza
Ale jak porównasz wydajność i koszty - to juz nie jest tak jednoznacznie, zwłaszcxza gdy porównasz koszty nie tylko samych procesorów ale całej platformy.
Ja również jadę na AMD od czasów K6-200 i nie widzę powodów by przepłacać za platformę Intela - zwłaszcza, że nie bawię się grami :-) - no... co najwyżej od czasu do czasu Civ-II ;-)
ale ta gra nie potrzebuje superwydajności ani CPU ani też GPU.

 Zarejestrowany, zwieszony tmz Kopiuj nick (89.151.30.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 15:40:28 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:11:14 po raz 3-ci przez: _domestos_
« Opcje

No i byłbym zapomniał - jeśli z takim ATI rzekomo nie ma problemów - dlaczego ludzie na nie psioczą ?
antyreklama antyreklamą ale jeśli XXXXXX ludzi zwraca uwage na ACCC że jest w 4 litery a wydajność taka a nie inna to coś w tym chyba jest... A jeśli producent nie zaznacza wyraźnie faktu, że "aby nasza karta sie nie grzała nalezy mieć obudową najlepiej klimatyzowaną i 9 18centymetrowych coolerów" to IMHO - jest to skurczysyństwo.
Bo kupując np kartę z pasywnym chłodzeniem (nigdy nie zrobiłem z siebie idioty i pasywnego chłodzenia nie brałem) wymagam aby to chłodzenie w mojej budzie również się sprawdzało a nie wymagało ode mnie dokupywania dodatkowego coolera czy montowania w obudowie 4 wentylatorów.

*** Dodano o 15:50:15: *** (Autoscalanie)

Alvin - no i tu jest sedno sprawy - AMD jest jest mniej wydajny i skierowany IMO do osób niewymagających aż tak wiele od procesora.

Ja lubię sobie pograc w gry (obecnie na moim sprzecie nie ejstem w stanie odpalić zadnej gry w medium/full wydanej po wrześniu 2008), lubię trochę "pokatować" kompa i robiąc jedną rzecz mieć odpalonych przy tym kilka różnych programów - odtwarzacz mp3,piccasse3.0 w której przeglądam foty ( a konkretniej która jako jedna z niewielu umożliwia podgląd RAW`ów tak jak one zostały zarejestrowane a nie przekłamane o 50%), komunikator, explorer, itd + operę z 20 zakładkami które przeglądam w międzyczasie...
I tu AMD mi zaczyna umierać...

Przy włączonym samym PS`ie i obróbce 6mb RAW`a po ok 30 minutach pracy na takim pliku w który jest w rozdziałce 3039x2014 + dodatkowo powiększony o 1XX% by poprawić np cienie w danym miejscu = zuzycie CPU 95% a co z tym idzie najlepiej zapisac całą pracę do TIFF`a zamknąc program i zresetowac kompa... O ile ten się nie zawiesi po zapisaniu pliku...

*** Dodano o 15:56:48: *** (Autoscalanie)

A i jeszcze tak przykładowo taki AMD Phenom X49850BE (nie wiem ile obecnie kosztuje więc podaje ceny na listopad ub. roku) kosztował ~600zł a był i jest o wiele mniej wydajny aniżeli C2D E8500 który był w niemalże identycznej cenie czy też słabszy od QUADA Q6600 który był po ok 40-60zł droższy.

To samo z X2 6400+BE - koszotwał ok 500zł a mniej wydajny niż C2D E8300 któy przy tym był tańszy...

Ciemna masa może jestem ale IMHO X2 6400 = E7300 tyle że droższy...

 Zarejestrowany AlvinR Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.157.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 18:53:05 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:11:20 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

Do zabawy a RAW polecam Raw Therapee :-)

AvatarModerator _domestos_ Mężczyzna Kopiuj nick (77.254.90.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 19:07:47 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 19:11:39 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

Ech... wstrzymajcie sie chwile i nie piszcie o sprzecie. Jestem nieco zmeczony - i nie za bardzo mam sile to wszystko czytac. Dajcie mi pare minut - a poprzenosze wszystko do nowego watku.

A sterowniki... to omeg juz nie robia? Mi tam Ati tak masakrycznie sie nie grzalo...

Moderowane przez _domestos_ :

juz :-)


SYGNATURA ZOSTAŁA USUNIĘTA PRZEZ MODERATORA

 Zarejestrowany Soul Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.16.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 19:45:20
« Opcje

(sorry, nie zauważyłem)

Bardzo słaby procesor ma duzy negatywny wplyw na gry, ale jesli jest juz przecietny to główne znaczenie ma karta. Procesor ma też wpływ na stare gry (karta wtedy sie "nudzi", wiec liczbe klatek ogranicza np. szybkosc obliczen fizycznych lub AI przez procesor) lub w nowych grach, jesli test jest robiony przy minimalnych ustawieniach grafiki.

Zwróć uwagę, że jesli różnica miedzy procesorami to wyzsza o 12% czestotliwość i troche wyzsze FSB to wzrost wydajności nie moze wynieść więcej niż, powiedzmy, 14%. To w normalnych warunkach, w grze, będzie ze 4%.

Ja bylem bardzo zadowolony z Radeona 9700 i 9800pro (choc w tym pierwszym wentyl padł i wtedy go wymienili na 9800) a teraz jestem bardzo zadowolony z X1950.


Duszołap

 Zarejestrowany, zwieszony tmz Kopiuj nick (89.151.30.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 19:46:55
« Opcje

Alvin tylko jak ja mam domyślna przeglądar kęplików graficznych która bez problemu odczytuje RAW`y a przy tym Lightrooma który jest bezkonkurencyjny jezeli chodzi o "cyfrową ciemnie" .
Uwierz -nic lepszego nie znajdziesz do obróbki RAW`ów.
Nawet Nikonowy Capture NX którego dostałem z aparatem nie jest w stanie mu dorównac...
No może dlatego, że nie potrafię go pojąć.. :-/

A czy to będzie RAW therapee Capture NX czy Lightromm - nie zmienia to faktu, że praca na RAW`ach wymaga sporo od procesora...

Niektóre RAW`y moga zajmowac nawet i 15 mb nałoż na to parę warstw/masek/ krzywych - a uwierz że objętość wzrośnie 5krotnie...

Nie raz ( a mam wolne miejsce na dysku C w postaci 4 GB) podczas pracy w photoshopie z RAW`ami wyskakuje mi komunikat, że kończy się miejsce na dysku C .
(pewnie paimeć wirtulana...)

 Zarejestrowany Soul Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.16.*) |  
Wypowiedź dodana: 19 lutego 2009, 23:53:21 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 19 lutego 2009, 23:55:50 po raz 3-ci przez: Soul
« Opcje

Najwiekszym problemem moze byc zbyt mały RAM. W ustawieniach Photoshopa możesz ustawić Scratch Disk na innej partycji (ale pamietaj, ze fragmentacja i odleglość od brzegu dysku może mieć bardzo duży wpływ na wydajność).

Zauwazyłeś, ze wyżej napisałem post tuż przed Tobą?


Duszołap

 Zarejestrowany, zwieszony tmz Kopiuj nick (89.151.30.*) |  
Wypowiedź dodana: 20 lutego 2009, 00:54:16
« Opcje

LoL nie zuaważyłem :-D

Soul ale powiedz mi ejdno - jeśli na identycznych ustawieniach photshopa (czyli na domyslnych) - obrabiam ten sam plik w ten sam sposób i u mnie zaczyna się wszystko zmulać zaś u kumpla śmiga to bez problemu a jego konfig to jakiś C2D z zegarem 2,4 chyba i 2GB ramu ( ja mam 1,5GB ) - to raczej nie jest, lub jest niewielka wina wywołana ilością ramu. Prawda ?

--- ---
odnosnie tego co przeoczylem
--- ---

Procek AMD 3000+ (2,01 GHz)
Pamięć 1,5GB DDR Kingstone
Grafika GF 7600GS 256mb DDR2 na AGPx8

Cud techniki to to nie jest ale karta na Grid`zie w Medium i rozdziałce 1024 dawała mi 26FPS - obecnie nie jestem w stanie odpalić żadnej nowej gry.
Tzn jestem ale wolę oszzędzić sobie pokazu slajdów..

Na tych benchach które wkleiłem był jeszcze wykaz FPS dla każdego procka i fakt - przyrost był 2-4 FPS i uwierz - nawet te 2 FPS to jest wiele gdy słabszy konfig wyciąga 19FPS w jakims NFS`ie :p
(sam się o tym przekonałem grając w NFSUC który mi skakał od 15-18 FPS`ów a u kumpla latał w 20-24FPS co w porównaniu do tego co ja miałem na kompie - u niego możnabyło to nazwac zajebistą płynnością :-D )
Oile się nie mylę taka granica płynności poniżej której już witać "rwania" to chyba 25FPS (?) czy też się mylę ? Czy tez max ile oko ludzkie może wypłapać to 35 FPS.. hmm coś koło tego w każdym bądź razie ;-)
Dla mnie komp na chwilę obecną zaczyna się zmieniac w centrum multimedialne - Zastępuje mi tv, jest cyfrową ciemnią a przy tym maszyna do grania - procek - karta - muszą mi zapewniać w miare dobre... powiem więcej - bardzo dobre osiągi tak aby przykładowo w grach FPS nie spadło poniżej 25 klatek na Full detalach w 1280x1024, procesor i pamięć wyrabiały podczas obróbki zdjęć oraz w tym samymc zasie słuchaniu muzyki, a przy okazji oglądając TV -procesor pozwolił mi wykonać dodatkowe operacje nie muląc system (pakowanie arhiwów, czy choćby uruchomienie PS`a w celu stworzenia ramki do fotki jaką zechcę opublikować) itd...

 Zarejestrowany Soul Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.16.*) |  
Wypowiedź dodana: 20 lutego 2009, 12:11:26
« Opcje

Masz jednordzeniowy procesor i porównujesz do dwurdzeniowego? Zrób screenshot zakladki Wydajność w Menadzerze urzadzen. Photoshop raczej nie powinien się wieszać, jesli nie brakuje mu pamieci i miejsca na dysku.

Jesli masz 50 FPS i wzrosnie o 4, to tego nie zauwazysz, a przyrost wydajności wyniesie 8%.

Jesli masz 20 FPS i wzrosnie o 4, to różnica byłaby bardzo widoczna, ale przyrost wydajności wyniósłby aż 20%.

To jaki wzrost był w tych testach?


Duszołap

 Zarejestrowany, zwieszony tmz Kopiuj nick (89.151.30.*) |  
Wypowiedź dodana: 20 lutego 2009, 13:33:03 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 21 lutego 2009, 14:43:00 po raz 3-ci przez: _domestos_
« Opcje

Z racji tego, że są tu osoby obeznane w sprzęcie...
Przymierzam się do sprzedania tego co posiadam a coz aimerzam wymienić... Chcę się zorientować ile moge wyciągnąć za ten "mega sprzęt" :-D

GF 7600GS 256mb/128bit/DDR2 z PENTAGRAM Freezone XC-70 Al+ (1 właściciel, nie bity, neony, regulacja klimatyzacji dla karty itp szmery bajery, nie kręcony :p)

Athlon 64 3000+ Venice S939 BOX - nie kręcony

Gigabyte K8Vt800

RAM 1Gb DDR Kingstone PC3200
RAM 512mb DDR PC3200
- nie wiem co to za pamięć... Biorąc pod uwagę, że w specyfikacji w everest widnieje NANYA - podejrzewam, że to również Kingstone ewentualnie Elixir. Obie pamięci nie były "kręcone" ;-)

I to by było na tyle.
Licze, że z 550zł za całość wyciągne ale wolę zapytać niż krzyknąć cenę z kosmosu...
Jak będzie gotowe do sprzedania to wam powiem, może coś sobie weźmiecie :p :->

 Zarejestrowany Sbstn-S Mężczyzna Kopiuj nick (87.206.252.*) |  
Wypowiedź dodana: 20 lutego 2009, 13:50:37 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 21 lutego 2009, 14:43:11 po raz 2-gi przez: _domestos_
« Opcje

Proc 40zł
Grafika 90zł
Ram 80zł za kostę 1gb
Płyta 80zł może?


dewizę mieć: w straconej trzeba walczyć sprawie
marzeniem żyć, tak przecież najciekawiej
potężnym strach dać, maluczkim dawać pokrzepienie
wciąż naprzód iść i nie mieć czasu na zmęczenie
wyszczerbić miecz, lecz czyste mieć sumienie

 Zarejestrowany, zwieszony tmz Kopiuj nick (89.151.30.*) |  
Wypowiedź dodana: 20 lutego 2009, 14:04:18 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 21 lutego 2009, 14:43:19 po raz 1-wszy przez: _domestos_
« Opcje

eeee coś czuje, że raczej wystawie to na alledrogo...

Tam używany gf jak moj chodzi pok 150z
proc ok 50
ram 110
plyta 120 :-D

i już jakieś 400zł będzie...
Chyba, że spyle całość za 550 - ktoś sie znajdzie zawsze...

 Zarejestrowany AlvinR Mężczyzna Kopiuj nick (83.6.165.*) |  
Wypowiedź dodana: 20 lutego 2009, 15:57:25 | Wypowiedź edytowana Ostatnio edytowana: 21 lutego 2009, 14:43:32 po raz 2-gi przez: _domestos_
« Opcje

Jesteś optymistą.
350 - max do 430 PLN
Nie więcej :-(

*** Dodano o 15:59:06: *** (Autoscalanie)

Repylku... a kto ci niebozę każe katować się i zamartwiać używając tej pomyłki genetycznej z nieprawego łoża, bo kto to widział by mixować DNA Billa i Ballmera? :-| :-> :-P :lol: :-D

 
Idź do strony:12Następna »

[+] Pokaż/odśwież listę czytających i monitorujących ten wątek

Podobne tematy:
Tytuł wątkuDziałWypowiedziWyświetleńOcenaOstatnia wypowiedź
WątekPłyta graficzna VIAPorady / Sprzęt272 9.08.2008 15:07:22
WątekKarta dzwiekowa i glosniki
co kupic pod win7 64 bit-y
Porady / Sprzęt7127 25.01.2010 10:56:25
WątekJaką kartą graficzną zupgradeować mój sprzęt??
Jaka karta AGP najlepsza do starszego komputera w celu jego modernizacji?
Porady / Sprzęt19635 28.05.2008 12:23:17
Wątek zamkniętykomóreczki są w kropeczki, czyli o tym, który telefonik wybraćPogaduchy21152 23.09.2005 19:21:27
Wątek zamkniętyProblem z przejsciem do trybu graficznego - win 98
czyli gdy przeszlosc staje sie metna prehistoria
Porady / Oprogramowanie, systemy operacyjne875 8.08.2010 10:43:04

Nowa wypowiedź

Nowa wypowiedź
Nie jesteś zalogowany; będziesz traktowany jako gość!
Zaloguj Zaloguj
Nick (gość): | Przepisz ten kod [?]: 51354:
Tekst:

 

Subskrybuj kanał najnowszych wypowiedzi w tym temacie


Chcesz mieć też takie forum na swojej stronie? Napisz!

Strona istnieje od 25.01.2001
Ta strona używa plików Cookie
 
archive To tylko kopia strony wykonana przez robota internetowego! Aby wyświetlić aktualną zawartość przejdź do strony.
Ładowanie...

Optymalizowane dla przeglądarki Firefox
© Copyright 2001-2017 Dawid Najgiebauer. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ostatnia aktualizacja podstrony: 22.09.2014 12:12
Wszystkie czasy dla strefy czasowej: Europe/Warsaw