Forum

Sterownik drogowy

[+] Twoje konto

Subskrybuj kanał najnowszych wypowiedzi w tym temacie

Wątek Forum > Komentarze > Moje programy i teksty > Sterownik drogowy

Idź do strony:1
Ocena: (Ocen: 0)
Wypowiedzi 1 - 2 z 2
 Gość Snayperos Kopiuj nick (80.55.38.*)
Wypowiedź dodana: 19 listopada 2005, 00:38:18
« Opcje

Kawał roboty tylko że... w bibliografi zabrakło ksiażki np pt Inżynieria Ruchu Datka Suchorzewski i inni

1)Podstawą wyjścia takiego projektu winna być tablica czasów miedzyzielonych + analiza czasów miedzyfazowych następnie graf GSA odzwierciedlający algo sterwonika wtedy pewno powstał by sterownik drogowy do sterowania akomodacyjnego.

2)Obecnie sterownik nie można nazwać drogowym bo nie spełnia podstawowej cechy czyli bezkolizyjnego poruszania sie pojazdów i pieszych. (brak separacji czasowej pomiędzy danymi strumieniami pojazdów i pieszycch)

3)Min sygnał zielony nie zapewnia pieszemu bezpiecznego opuszczenia skrzyżowania (d) str 6

4)Skoro za sekwencję zmiany światła z zielonego na czerwone oraz odwrotnie urządzenie to nie odpowiada zatem nie jest sterownikiem drogowym tylko jakimś jego modułem logicznym

Należy jednak powiedzieć iż od strony techniki cyfrowej zadanie wykonane ciekawie.

 Gość REKLAMA Kopiuj nick (*->*)
Wypowiedź dodana: 19 listopada 2005, 00:38:19

AvatarAdministrator Dżyszla Mężczyzna Kopiuj nick (83.17.207.*) |  
Wypowiedź dodana: 21 listopada 2005, 07:18:45
« Opcje

Był to projekt, jak zostało zaznaczone, na przedmiot układów cyfrowych. Jest to sam moduł sterujący, bez modułu sekwencji zmiany świateł. To byłaby niezależna część.
Tak więc u podstaw tego projektu leżały rozwiązania elektroniki cyfrowej, a nie ruchu drogowego. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to urządzenie nadające się do zasosowań praktycnzych. Poza tym - które skrzyżowanie dziś opiera się na takich rozwiązaniach?;) Obecnie dużo taniej jest projektować ukłądy programowalne oparte na mikroprocesorze.

Wracając do przełączania świateł - założenia były takie, że po otrzymaniu przez układ sterujący cyklem zmiany świateł w przypadku wejścia na zielone następuje opóźnienie, a więc:
0. C
1. C
2. C+P
3. Z

Zaś w przyapdku wejścia na czerwone:
0. Z
1. P (lub dla pieszych zielone migające)
2. C
3. C

W ten sposób w fazie 2 oba kierunki ruchu są wstrzymane. Takie sekwencyjne przełączanie może działać niezależne od głównego ukłądu i wymaga tylko wielkorkotnego powielenia podukładów.
Cały cykl wyglądał by następująco:
C,|,C,C+P,Z,|,P,C
Gdzie znakiem "|" zaznaczono oczekiwanie na zmianę stanu na przeciwny z układu sterujacego.

Dziękuję niemniej za wszystkie, bardzo trafne uwagfi.


mgr inż. Dżyszla

Nie odpisuję na problemy zgłaszane na e-mail lub PW!

Także dzięki firmie Netlook.pl możesz za darmo korzystać z tej strony!

 
Idź do strony:1

[+] Pokaż/odśwież listę czytających i monitorujących ten wątek

Podobne tematy:
Tytuł wątkuDziałWypowiedziWyświetleńOcenaOstatnia wypowiedź
Wątek zamkniętySterownik Drogowej Sygnalizacji SwietlnejBłędy na stronie2256 25.04.2006 21:21:25

Nowa wypowiedź

Nowa wypowiedź
Nie jesteś zalogowany; będziesz traktowany jako gość!
Zaloguj Zaloguj
Nick (gość): | Przepisz ten kod [?]: 08275:
Tekst:

 

Subskrybuj kanał najnowszych wypowiedzi w tym temacie


Chcesz mieć też takie forum na swojej stronie? Napisz!

Strona istnieje od 25.01.2001
Ta strona używa plików Cookie
Helion.pl  
archive To tylko kopia strony wykonana przez robota internetowego! Aby wyświetlić aktualną zawartość przejdź do strony.
Ładowanie...

Optymalizowane dla przeglądarki Firefox
© Copyright 2001-2017 Dawid Najgiebauer. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ostatnia aktualizacja podstrony: 22.09.2014 12:12
Wszystkie czasy dla strefy czasowej: Europe/Warsaw